Bomba de leite


Hur skall mjölk smaka? Har vi stockholmare blivit tillvanda med arlasmaken? Smakar mjölk olika beroende på vad kon tycker är godast i hagen? 
Enligt min mening är den mjölk som saluförs på Madeira inget man kan dricka till pannkakorna. Fast jag har ju lärt mig gilla vispgrädden. 
Mjölken vi köper är halvfet och säljs i sexpack, inplastad och försedd med bärhandtag. Den kan stå oöppnad i rumstemperatur i upp mot ett halvår. 
Dock icke det paket vi lyfte fram ur förrådet igår. Det ser mycket aggressivt ut, tjockt, sprickfärdigt och med de små flikarna på undersidan rätt ut.
Vi får försiktigt lägga paketet i soppåsen, så inte hela köket blir bombat. Med vad undrar jag. En gegga med bakterier eller är det kanske bara luft i kartongen!
image34

Kommentarer
Postat av: Anci

Nu är du en fullfjädrad bloggare. Titta bara på hur många inlägg du har gjort !

2008-02-22 @ 12:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0