Fem stjärnor bland molnen


På toppen av en hög kulle med utsikt över Funchal och mitt i en subtropisk trädgård, ligger ett femstjärnigt hotell.

Choupana Hills Resort & Spa. 






Entré till hotellet med de små elektriska bilarna som gästerna  skjutsas i, t ex från och till sina rum, då terrängen är ganska backig. 






En av de uppvärmda poolerna, den andra återfinns inomhus i anslutning till spaanläggningen.


 




 Alla rum ligger i rymliga bungalows, lite speciellt byggda på pelare av trä och den regionala basalten.





Inredningen har både afrikanska och asiatiska influenser.







Ett litet kontor med möjligheter till förfriskningar hör till rummet.






Vår vänlige ciceron Joel, bror till en kvinna vi lärde känna för elva år sedan!






Kul detalj!









Frukostmatsalen, tom naturligtvis, då vi var där på eftermiddagen. 


Denna härlighet erbjudes från 258,80 € till 763,60 € per natt för ett dubbelrum (lägg märke till den precisa prissättningen). Vill man besöka hotellet vid jul, nyår eller påsk, måste vistelsen vara minst sju dygn.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej !

Nu vet jag var jag ska bo nästa gång jag åker till Madeira eller får jag bo hos er ? :)

Jättekul att se i alla fall.

Tomten kan bli hjälpt av om någon vill ta en tur till IKEA...



Kram

Anci

2009-12-15 @ 20:19:36
Postat av: Margareta

Hej!

För vår del blir det nog inte det här hotellet - om vi nu skulle få för oss att resa till Madeira.

Bloggbilderna och julkortet lockar! Tack!



Gott Nytt År! (var helst ni befinner er)

Margareta

2009-12-25 @ 17:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0