För fäfot


Bilder från min motionsrunda.





Här betar fåren bland forna tiders arbetsamt byggda terrasser. Många odlingsterrasser, anlagda genom långvarigt och idogt arbete, blir idag raserade och bortforslade av grävmaskiner på en eftermiddag, för att ge plats för hotell och lägenheter.
Om odlingarna upphör på grund av olönsamhet och ointresse av den yngre generationen, blir de då endast  fornminnen på bild i historieböckerna? 






På min numera dagliga promenad i omgivningens häftiga backar passerar jag detta hus.
Idag hade jag ett knaggligt samtal med ägarinnan. Vi var överens om att huset vackert och mycket gammalt. De håller som bäst på att knacka bort sena tiders puts och jag hoppas få komma innanför grindarna så småningom, om jag ler och pratar lite varje gång jag passerar.





Förundrad katt, tryggt bligande bakom grinden, påminner om en kär vän hemma i Sverige! 

    

 

Kommentarer
Postat av: Anci

Hej !

Idag måste jag ju bara berömma de fina bilderna. Både katt, hus och landskap. Mer sånt !!!



Kramar och hälsningar

Anci

2011-02-05 @ 08:40:21
URL: http://lighthouse-ankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0