Tillkännagivanden på vägen




På min motionsrunda måste jag ha ett tema, för att öppna ögonen för vad som göms runt mig.
Idag blev det skyltar av olika slag.

Ovanstående åtta sitter diskret i vägkanten strax utanför grinden. Visar den avståndet i miles till Funchal?





En liten bit bort står denna bastanta klump lutad mot en mur. Anger den avståndet från stenen, 0, till Ferreiro 3,5 miles, kilometer eller yards kanske.
 
Var ligger Ferreiro och Portela månne? 





Den här handmålade skylten visar i alla fall platser jag känner till. Vår vissnande palm syns uppe till vänster.









Tjugo meter längre fram är mark till salu både till höger och till vänster om vägen.






Nästan ända nere vid kyrkan kolliderar det politiska och.....





.... det kulturella med det....





..kulinariska utbudet.





Några nyresta stänger med fanor i topp utanför kommundelskontoret.





Litet hus till salu.


Nu väntar bara de sega uppförsbackarna, jag får vända på motionsvarvet i morgon för att upptäcka motiv för kameran på den sträckan!











Kommentarer
Postat av: Ölandsvindar

Hallå där! Maraton nästa eller...? När kommer nästa inlägg på Atlantspaning? Nu har jag rekommenderat den till Madeirafans.

Kram

Kerstin

2011-02-07 @ 08:51:36
URL: http://spanskavillan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0