Laga efter läge





Det är bara att inse, att lämnar man en trädgård  utanför Afrikas kust under sommarmånaderna, så är det inte många småväxter som överlever torkan och solen. Pelargoner, Flitiga Lisa och Yuccapalm i kruka är härdiga. En annan överlevare är den paraplyaralia, som numera helt täcker bilden av Nossa Senhora da Conceicão i nischen innanför grinden. 





Vi har ytterligare en aralia, som i den förhärskande passadvinden blivit varaktigt sned, att krukan är vridbar kom jag på alldeles för sent. Kanske kan man räta upp den vid en eventuell omplantering.






Idag inhandlade vi nummer tre i en närbelägen plantskola. Vi fann en lagom stor och välväxt  planta, men då jag hörde priset, fick jag hjärnsläpp och tänkte leta rätt på ett mindre exemplar. Fick för mig att den kostade 350 kronor, då den i själva verket kostade 3,80 €. Gissa om mitt sällskap fick roligt åt mig!  
 

Kommentarer
Postat av: Anci

Oj, vad det har vuxit ! Grönt och fint är det.



Räkna fel kan väl vem som helst göra :) Absolut jag.



Ska du köra med två bloggar nu ??



Kramar

Anci

2011-02-19 @ 08:03:08
URL: http://lighthouse-ankan.blogspot.com
Postat av: Ölandsvindar

Mitt sällskap drabbas också ofta av stark sinnesrörelse när jag köper plantor men inte på grund av att det är billigt.

Kram

Kerstin

2011-02-19 @ 11:01:46
URL: http://spanskavillan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0