Uppryckning

När jag var barn hände det att min far satte upp mig på pakethållaren bak på cykeln och trampade iväg till kiosken vid järnvägsstationen. Där inhandlades en chokladkaka, som jag fick mumsa på. När min mor grumsade om slöseri, försvarades inköpet med att ibland behövde man "rycka upp" sig! 
Stanniolpappret slätades ut och sparades, till vad?     





Nu fylls bäckarna med vatten igen och vi som trodde att sommaren anlänt. Vi for till trädgårdsmästaren häromdagen och köpte plantor till terrassens krukor, nu oroar vi oss för att regnet bryter av blad och knoppar.





Vattnet från min promenadväg är utbytt mot ett gott vin, som blev över vid nyårsfirandet plus egentillverkade semlor. Vem kunde tro att jag skulle åstadkomma hemmagjord mandelmassa! 
Visst behöver man rycka upp sig ibland! 





Kommentarer
Postat av: Anci

Det visste jag väl att du är duktig i köket !! Pannkakorna får också beröm ! Ni har ju i alla fall vår :)



Kram och hälsningar till er båda

Anci

2011-02-09 @ 20:28:24
URL: http://lighthouse-ankan.blogspot.com
Postat av: Ölandsvindar

Du är ju riktigt huslig numera så det förvånar mig inte alls att du gjort mandelmassa. Försöker glömma dina första försök i köket. Det är bland annat en liten ripa som flaxar framför ögonen hela tiden. ÅH, jag minns din snälla pappa och kan se er på cykeln på väg till kiosken.

Kram

Kerstin

2011-02-14 @ 09:04:38
URL: http://spanskavillan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0