Soffpotatis i rullning









Så här ser mina sockklädda fötter ut och så här ser jag dem för det mesta. Skönt placerade på soffbordet är de och lite högre upp vilar antingen en bok eller datorn på magen!

Nu måste andra bullar till. Om bara fyra veckor får vi besök av två spänstiga systrar från Växjö.  





Lite tjatig har jag varit i mina bloggar om allt regnande här, men idag hoppas jag att hinna med en promenad innan molnet ovanför vår kyrka börjar läcka.





Snabbt förbi kyrkan och runt detta "smurfhus" och sedan ännu snabbare förbi ....





.. den här skrotsamlaren, men nu börjar vägen luta uppåt.





Här möts jag av detta meddelande vid en stor byggarbetsplats, där många eländiga bostäder nu rivits.  















Många miserabla hus finns fortfarande kvar i området men att fotografera här är lite känsligt och jag vill inte genera någon. De förstår nog att jag betraktar deras kvarter som pittoreska.

Nu är det bara den långa backen förbi trädgårdsmästeriet kvar och jag flåsar istället för att fotografera.





Hemma igen och här väntar kaffe under den skalliga palmen. Hoppas att regnet håller sig borta de närmaste veckorna, så att mina goda föresatser kan genomföras!      


Kommentarer
Postat av: Ölandsvindar

Öland är så härligt platt! Jag minns den där backen vi promenerade uppför (läs: släpade oss med våra sista krafter) Det var väl därför vi inte orkade få upp vinflaskan sedan.

Kram, kram

Kerstin

2011-01-29 @ 09:22:46
URL: http://spanskavillan.blogspot.com
Postat av: Anci

Hej !

Jag läser inlägget med ett leende på läpparna. Både av den väl skrivna och roliga texten. Men även av at se vackra bilder. Apropå det, jag lånadeen bild (ophs, redan gjort) till min blogg av er. Är det ok ??



Kramar

Anci

2011-01-30 @ 09:04:24
URL: http://lighthouse-ankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0